10.27.2004

blood is the new black. . . is now trademarked

buttoncomp

yeah. . . it is. i'm not kidding. three years after i started writing it around nyc, making stickers, buttons and t-shirts and giving them out, it is now some girls' clothing label. they own the domain and have trademarked the phrase. i guess i could get sued for using it now. funny.
people had been contacting me about my "new clothing line," and i had no idea what they were talking about. it turns out to be this. now, it is entirely possible that these girls came up with the exact same idea totally independently. even if we have run in the same social circles over the years. i don't know. either way, it kinda sucks. but it doesn't matter. supposedly it is getting picked up by urban outfitters and hot topic, which will make everything easier. the minute it hits those stores it's all over anyway.

----------------------------------------------------------------------------------

MP3:

these are some of my current favorites in my playlist. it also happens to be my roommate's new project. nice coincidence. i'm not exactly sure how to go about describing this. it's kinda-loud-folky-rockin'-bluesy-drunk-screamin'-footstompin'-country music. heavy on the drunk. really heavy. they even practice drunk. but i really like it. i think caleb's guitar playing is the key that holds the whole crazy train ride together. probably not going to be everyone's cup of tea, but if you're feeling rambunctious and want to raise a little hell. . . this is your music.

• The Goddamn Rattlesnake - Garfunkel

• The Goddamn Rattlesnake - September Rag


buy music, especially independent.

5 comments:

  1. Dude, of course they stole it from you. Funny cause we just got to your blogger on a Google search for that Urban Outfitters shit cause the girl who does the art is totally biting this other girls style whos been around for years and rules. And she most likely is ultra pissed too. I hope she fucking sues her ass. The other one is a total racist and outspoken Bush supporter. Fucking sucks all around no? How can you stop rich ass bitches from jacking and ruining everything though? Shit is evil.

    ReplyDelete
  2. great minds think alike kid, no more to it than that. maybe i had seen a sticker around and it stuck in the back of my mind, i won't rule it out. but after doing websearches and finding nothing other than that god awful cd i figured it was fine. use it all you want, i ain't like that. plus im too much of a stingy jew to waste money on lawyers anyway. ;)
    yeah i like bush, no not to much on. am i racist, no. do i like to run my mouth off just to piss off rat bastards who have no sense of humor like your little friend, sure.
    so im a rich bitch. i worked 3 jobs at a time and went to school and got thru it. yeah im a real fuckin rich bitch. spoiled as fuck. i dedicated myself to writing a thesis on how t shirts can democratize art and here i am trying to do it. that makes me a terrible person. evil evil evil. yeah there should definitely be less people like me out there who want to help artists who don't know their head from their ass when it comes to business make some money.

    ReplyDelete
  3. btw keren offered you the catalog shoot, you interested?

    ReplyDelete
  4. gay is the new racist

    ReplyDelete
  5. speaking of blood is the new black & appropriation & suburban rich girl racism disguised as irony:

    http://burgertime.livejournal.com/137004.html

    ReplyDelete